دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

البته به ياد داشته باشيد مقادير مطلوب مذكور ممكن است براي تمام افراد ديابتي مصداق نداشته باشد و ممكن است شرايط باليني شما به گونه‌اي باشد كه پزشك معالج تان محدوده مطلوب قند خون براي شما را قدري متفاوت با مقادير ذكر شده در نظر بگيرد؛ براي مثال افرادي كه دچار افت قند خون ناآگاهانه مي‌گردند ممكن است نيازمند يك قند خون بالاتر باشند.

در افراد ديابتي همان‌طور كه ميزان قند خون بالا مي‌تواند مضر باشد، افت ناگهاني و مكرر قند خون نيز مي‌تواند آثار نامطلوبي را به همراه داشته باشد؛ لذا در افرادي كه با درمان مشخص افت مكرر قند خون را دارند، پزشك مي‌تواند ميزان قند خون بالاتري را در نظر بگيرد.

همان‌طور كه ذكر شد افت قند خون يا هيپوگليسمي يكي از عوارض بيماري ديابت است كه در كنترل ديابت بايد به آن توجه نمود. هيپوگليسمي عبارت است از كاهش قند خون به كمتر از ۷۰ تا ۸۰ ميلي‌گرم در دسي ليتر و علايم آن عبارتند از: افزايش ضربان قلب، سرگيجه، سنگيني سر، احساس گيجي و گنگي، لرزش، اضطراب، عرق كردن، خواب آلودگي، احساس ضعف و گرسنگي و اختلال در صحبت كردن.

ممكن است پزشك معالج تان بسته به شرايط باليني شما يك محدوده قند خون خاص را براي شما به عنوان قند خون مناسب در نظر گيرد؛ لذا بايد توجه داشته باشيد كه كنترل قند خون شما به منظور پيشگيري از بروز عوارض نامطلوب ديابت مي‌باشد و نبايد نگاه وسواس گونه به آن داشته باشيد. بلكه بايد قند خون خود را با مشورت پزشك متخصص، در يك محدوده مناسب حفظ كنيد. همچنين مي‌بايست از خطر افت قند خون مصون بمانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.